W roku szkolnym 2022/23 nasze przedszkole bierze udział w wielu projektach o zróżnicowanej tematyce. Udział w projekcie angażuje jednocześnie emocje i umysł dziecka w nieporównywalnie większym stopniu niż którakolwiek z innych metod pracy. Umożliwia pełne angażowanie dziecka w przebieg zajęć, dając mu wyraźną przewagę nad nauczycielem.
Realizowane projekty:
Projekt „zabawy podwórkowe” wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom,
dzięki niemu dzieci nabędą możliwość poznania ciekawych zabaw i gier podwórkowych w przedszkolu, które z łatwością będą mogły przenieść na
„swoje podwórko” pod blokiem czy przed domem, będą rozwijać swoją
sprawność fizyczną, koordynację, ćwiczyć swoją pamięć i refleks, mierzyć się z wygraną i przegraną, czuć się cząstką małego „podwórkowego” społeczeństwa, a przede wszystkim będą zawierać nowe kontakty i pielęgnować te, już istniejące przyjaźnie. To wszystko odbywać będzie się na świeżym powietrzu, co pozytywnie wpłynie na dotlenienie małego organizmu i nabieranie przez niego wewnętrznej odporności.
Głównym założeniem projektu jest zapoznanie dzieci z zabawami i grami
podwórkowymi sprzed kilkunastu-kilkudziesięciu lat, w oparciu o sporządzoną listę tych zabaw.
”Z ekologią na Ty”
Głównym celem projektu jest kształtowanie wśród najmłodszych poczucia odpowiedzialności za środowisko. Należy uwrażliwiać dzieci na piękno przyrody, na znaczenie czystego świata zdrowia wszystkich organizmów żywych. W I półroczu dzieci wykonały takie zadania jak:
- – spacer do lasu, poznanie znaczenia lasu dla życia ludzi, zwierząt oraz roślin,
- – stworzenie kodeksu ekologa,
- – jestem eko- stworzenie pracy wieloformatowej dotyczącej konieczności dbania o przyrodę,
- – zdrowo jemy- dzień zdrowego śniadania,
- – ekoprzepisy- stworzenie grupowej książki kucharskiej.
Projekt edukacyjny- „ Kreatywne prace plastyczne”
Prowadzenie twórczych działań plastycznych wspierających rozwój, a szczególnie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, integracji sensorycznej, spostrzegania, pamięci, uwagi i mowy.
Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia i aktywności plastycznej w zakresie eksperymentowania z różnymi materiałami, narzędziami i technikami plastycznymi, nabywania doświadczeń i polisensorycznego poznawania stymulującego rozwój. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
Tworzenie prac plastycznych inspirowanych przyrodą, naturą i najbliższym otoczeniem za pomocą różnych technik rysunkowych, malarskich, graficznych, papierowych i mieszanych.
„Mały Miś w świecie wielkiej literatury”
Celem głównym projektu „Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury” jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa we współpracy ze żłobkami, przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, szkolnymi świetlicami, bibliotekami szkolnymi w całej Polsce i za granicą.
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 jest programem uchwalonym na lata 2021-2025 przez Radę Ministrów w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy.
Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna moc bajek”
Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym.
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „BAJKI- POMAGAJKI”
Głównym założeniem projektu jest czytanie bajek. Projekt skupia się na konkretnych problemach dziecka: rozwijanie wiary we własne siły, poczucie bezpieczeństwa w domu i poza nim, umiejętność współpracy, samodzielność, lęk przed czymś nowym, przed dentystą, niechęć do jedzenia, odmienność, „sztuka” przegrywania, kłótnia rodziców, rozwód, strata bliskiej osoby. Głównym celem bajkoterapii jest ochrona i wzmacnianie rozwoju psychicznego dziecka.
Ogólnopolska Innowacja Pedagogiczna
„Dzieciaki z naszej paki”
W roku szkolnym 2022/2023 dzieci z grupy IV wraz z wychowawcą realizują innowację pedagogiczną współautorstwa Magdaleny Zaremby- Wajnert. Celem innowacji jest poznanie dzieci z innych przedszkoli z całej Polski, poznanie zwyczajów organizowania świąt w innych placówkach, poznanie różnych zakątków kraju. Dzieci wraz z panią biorą udział w wielu zajęciach, którymi dzielą się z innymi na stronie fecebook.

„Dzieciaki Mleczaki” to akcja edukacyjno-informacyjna na temat mleka i jego przetworów, skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, ich opiekunów oraz rodziców. Program jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.
Celem programu jest promowanie zdrowych nawyków żywieniowych już od najmłodszych lat. Mleko i produkty mleczne są niezwykle cenne dla przedszkolaków, które rosną i potrzebują białka, wapnia, witamin A,D,E,K oraz minerałów: magnezu, potasu, cynku.
„Dzieciaki Mleczaki” są realizowane od 2017 r. w Przedszkolu im. Jana Pawła II w Raszówce. Koordynatorem projektu jest pani Małgorzata Fedorowska. Dzieci uczestniczące w programie przede wszystkim dobrze się bawią, a przy tym poznają walory zdrowotne mleka. Dowiadują się, że mleko i produkty mleczne budują odporność ze względu na obecność probiotyków oraz super białka zwanego laktoferyną.

Nasze przedszkole wzięło udział w projekcie czytelniczym „Przyjaciel (Nie) Potrzebnej Książki” organizowanym przez magazyn „Bliżej Przedszkola”. Realizując powyższy program udało nam się zgromadzić sporą ilość książeczek, które zostały przekazane organizatorowi akcji – wydawnictwu „Bliżej Przedszkola”. Dzięki temu niepotrzebne już dzieciom książki mają szansę zyskać nowych właścicieli oraz czytelników. Dziękujemy serdecznie wszystkim rodzicom , oraz dzieciom którzy włączyli się w organizowaną zbiórkę.
